تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 10442

افزایش دسترسی جهانی به داروهای سرطان در کودکان

افزایش دسترسی جهانی به داروهای سرطان در کودکان

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت و بیمارستان تحقیقاتی کودکان “سنت جود” اعلام کردند که قصد دارند پلتفرمی ایجاد کنند تا دسترسی به داروهای سرطان برای کودکان در سراسر جهان به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. “پلتفرم جهانی دسترسی به داروهای سرطان دوران کودکی” که در نوع خود اولین است، عرضه بی وقفه داروهای سرطانِ

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت و بیمارستان تحقیقاتی کودکان “سنت جود” اعلام کردند که قصد دارند پلتفرمی ایجاد کنند تا دسترسی به داروهای سرطان برای کودکان در سراسر جهان به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

“پلتفرم جهانی دسترسی به داروهای سرطان دوران کودکی” که در نوع خود اولین است، عرضه بی وقفه داروهای سرطانِ باکیفیت را برای کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​فراهم می کند. بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود در حال انجام سرمایه گذاری شش ساله و ۲۰۰ میلیون دلاری برای راه اندازی این پلتفرم است که در مرحله پایلوت داروها را بدون هیچ هزینه ای در اختیار کشورهای شرکت کننده قرار دهد. این بزرگترین تعهد مالی برای یک اقدام جهانی در زمینه تامین داروهای سرطان کودکان تا به امروز است.

“تدروس آدهانوم” دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: نزدیک به ۹ نفر از هر ۱۰ کودک مبتلا به سرطان در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​زندگی می کنند. احتمال زنده ماندن مبتلایان به سرطان در این کشورها کمتر از ۳۰ درصد است در حالیکه در کشورهای با درآمد بالا ۸۰ درصد است. این پلتفرم جدید که بر پایه ابتکار جهانی سرطان دوران کودکی است به اصلاح این عدم تعادل غیرقابل قبول کمک کرده و هزاران والدینی را که با واقعیت ابتلای کودکشان به سرطان مواجه هستند، امیدوار می کند.

داروهای سرطان مقرون به صرفه، باکیفیت و بدون وقفه برای کودکان

هر سال حدود ۴۰۰ هزار کودک در سراسر جهان به سرطان مبتلا می شوند. خانواده اکثر کودکانی که در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط ​​زندگی می کنند قادر به تهیه و خرید داروهای سرطان نیستند. در نتیجه هر سال نزدیک به ۱۰۰ هزار کودک بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، هدف پلتفرم جدید در اختیار قرار دادن داروهای سرطانی ایمن و موثر به حدود ۱۲۰ هزار کودک در بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.