تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
کد خبر : 17084

اعلام نتایج نمونه‌های دوپینگ جام تختی/ ارسال ۹۳ تست جدید به کلن

اعلام نتایج نمونه‌های دوپینگ جام تختی/ ارسال ۹۳ تست جدید به کلن

به گزارش ایسنا، چندی پیش فدراسیون کشتی مدعی شده بود ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) پیش از این به اشتباه غیبت قهرمانان کشتی را به کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرده در حالی که فدراسیون کشتی نسبت به ارسال آدرس و نشانی ۱۵۰ کشتی گیران مدنظر جهت انجام تست سرزده اقدام کرده

به گزارش ایسنا، چندی پیش فدراسیون کشتی مدعی شده بود ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) پیش از این به اشتباه غیبت قهرمانان کشتی را به کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرده در حالی که فدراسیون کشتی نسبت به ارسال آدرس و نشانی ۱۵۰ کشتی گیران مدنظر جهت انجام تست سرزده اقدام کرده و بعدا در جلسه‌ای مشخص شد که نامه فدراسیون کشتی توسط این ستاد گم شده است، در دومین مورد هم نادو کم کاری خود در مورد تأخیر در اعلام جواب آزمایش دوپینگ نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان را که یک ماه پیش انجام شده، به گردن پُست انداخته است.

در این رابطه قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) نسبت به اظهارات و اعتراض فدراسیون کشتی، توضیحاتی را ارائه و اعلام کرد: این مسئله از بنیان اشتباه است و زمانی که ورزشکار در لیست RTP قرار می‌گیرد هر اتفاقی رخ دهد بر عهده ستاد است و واسطه‌ای برای ارائه گزارش وجود ندارد که بخواهد پیگیری پرونده را انجام دهد. در عین حال ایران نادو اصلا با کمیته بین المللی المپیک طرف حساب نیست و کمیته بین المللی المپیک با ایران نادو کاری ندارد و در عین حال ایران نادو نیز با IOC  طرف نیست.

وی همچنین افزود: در مورد نمونه‌های جام تختی به ما اعلام کردند که نمونه‌ها به آزمایشگاه وصول نشده و ششم یا هفتم فروردین ماه متوجه شدیم نمونه‌ها به آزمایشگاه نرسیده و از پست پیگیری کردیم که اعلام کردند نمونه ها از پست به آزمایشگاه تحویل شده اما کسی در آزمایشگاه برای دریافت نمونه ها وجود نداشته و نمونه ها به پست بازگردانده شده و همانجا مانده است. در نهایت از آزمایشگاه درخواست کردیم نمونه‌ها را از دفتر پستی تحویل بگیرند، اما به آن‌ها اعلام کرده‌اند نمونه‌ها به فرستنده بازگردانده شده است که البته یک بسته به فرودگاه امام بازگردانده شده و یک بسته دیگر نیز در راه و هنوز نرسیده است و به محض دریافت هر دو بسته، بلافاصله‌ بسته‌ها مجددا ارسال خواهند شد.

فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ با اشاره به اینکه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ نتایج ۱۰ نمونه دوپینگ مربوط به جام تختی به فدراسیون کشتی اعلام شد، اظهار کرد: نتایج تمامی تست‌های ارسالی به آزمایشگاه کلن در مورد جام تختی منفی و این نتایج به فدراسیون کشتی اعلام شد.

وی همچنین از ارسال نمونه‌های دوپینگ ۱۱ رشته ورزشی به آزمایشگاه کلن خبر داد و بیان کرد: ایران نادو با توجه به وجود رویدادهای مهم ورزشی در سال جاری، ۹۳ نمونه دوپینگ ورزشکاران حاضر در اردوی تیم‌های ملی و ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ورزشی را به آزمایشگاه کلن ارسال کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) افزود: این نمونه‌ها در روزهای آخر فروردین و ۱۰ روز ابتدایی اردیبهشت از ورزشکاران رشته‌های قایقرانی، فوتبال، پاورلیفتیگ، جودو، کوراش، دو و میدانی، تکواندو، هندبال، شنا، بسکتبال و جانبازان و معلولین اخذ شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.