تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۴۰
کد خبر : 16268

اشجاری: سپاهان نباید همیشه دنبال بازی زیبا باشد

اشجاری: سپاهان نباید همیشه دنبال بازی زیبا باشد

حسن اشجاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تساوی سپاهان مقابل التعاون عربستان و کم شدن شانس این تیم برای صعود از دور گروهی گفت: به شخصه انتظار داشتم سپاهان با اقتدار بیشتری بازی کند اما متاسفانه عملکردش مناسب نبود. دلیل ناکامی سپاهان با این همه مهره تاثیرگذار و اعتماد باشگاه به کادرفنی خوب تیم را

حسن اشجاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تساوی سپاهان مقابل التعاون عربستان و کم شدن شانس این تیم برای صعود از دور گروهی گفت: به شخصه انتظار داشتم سپاهان با اقتدار بیشتری بازی کند اما متاسفانه عملکردش مناسب نبود. دلیل ناکامی سپاهان با این همه مهره تاثیرگذار و اعتماد باشگاه به کادرفنی خوب تیم را نمی‌دانم. من درون تیم نیستم و کادرفنی شناخت بهتری از بازیکنان دارد و قطعا می‌داند مشکل چیست.

او در واکنش به اینکه چرا سپاهان با این تعداد مهره تاثیرگذار در آسیا هم مانند لیگ ایران به مشکل خورده اظهار کرد: با شناختی که از محرم دارم، حس می‌کنم اصرار زیاد او به انجام فوتبال زیبا کار را سخت کرده است. لازم نیست در هر شرایطی بازی زیبا انجام دهید.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه نمی‌توان در همه دیدارها به فکر ارائه بازی زیبا بود، گفت: نمی‌توانید در همه بازی‌ها دنبال ارائه بازی زیبا باشید و نتیجه بگیرید. شاید در کوتاه مدت جواب دهد اما تیم‌ها آنالیز می‌کنند و نقاط قوت و ضعف حریف را به دست می‌آورند. سپاهان کار سختی دارد و تیم‌ها کاملا می‌دانند که مقابل سپاهان چه می‌خواهند و از دفاع از هم گسیخته و تیمی سپاهان بهره می‌برند.

اشجاری خاطرنشان کرد: من انتقاد نمی‌کنم. همه کارشناسان نسبت به این مسئله اذعان دارند که تیم سپاهان در بخش تدافعی خوب عمل نمی‌کند. محرم دوست من است. آرزوی من این بود که محرم با سپاهان قهرمان شود و این اتفاق هم یک روز رخ می‌دهد.

این بازیکن سابق سپاهان درباره اینکه در فصل گذشته هم سپاهان مشکل دفاعی داشت اما خط حمله جور این مشکل را به دوش می‌کشید اما امسال در هر دو بخش مشکلاتی وجود دارد گفت: کاملا مشخص است که تیم در ساختار تدافعی خود مشکل دارد و در بخش هجومی تیم بهتری است. به اعتقاد من سپاهان بالانس نیست. در خط دفاعی بازیکنان خوب و نامداری حضور دارند اما توازن و آرامش بین این نفرات وجود ندارد. هر چقدر خط حمله و میانی خوب بازی می‌کنند. در خط دفاعی عملکرد تیم خوب نیست. قطعا این مسئله روی تیم تاثیر می‌گذارد.

وی در واکنش به اینکه دو بازیکن این تیم در خط دفاعی ملی‌پوش هستند و خط دفاعی سپاهان از نظر انفرادی کیفیت بالایی دارند اظهار کرد: بازیکنان بزرگی در خط دفاعی هستند اما این مسئله ملاک نیست. شاید این بازیکنان در هر تیم دیگری هم باشند موفق شوند. چیزی که الان نشان می دهد این است که در سپاهان موفق نبوند. نمونه آن شجاع خلیل‌زاده بود که در سپاهان موفق نبود اما در پرسپولیس و سپاهان عملکرد خوبی داشت. فکر می‌کنم شرایط در سپاهان خاص است و بازیکن باید خود را با آن شرایط وقف دهد. به طور مثال نورافکن بازیکن تاثیرگذارس است اما در همین بازی اخیر خط دفاعی عملکرد بدی داشت و در حضور هفت بازیکن سپاهان، سه بازیکن التعاون توانستند دروازه را باز کنند.

وی ادامه داد: قطعا ساختار تدافعی تیم ایراد دارد. هفت نفری که در صحنه گل بازی با التعاون بودند شامل خط هافبک هم می‌شوند و فقط مدافعان نیستند. به همین علت می گویم ساختار دفاعی مشکل دارد. اگر قرار است سپاهان روی غلطک بیافتد، باید این مسئله رفع شود. حس می‌کنم این تیم باید به سراغ سیستم و روش بازی جدید برود. این مسئله به سرمربی و کادرفنی بر می ‌گردد چرا که آن‌ها ابزارها را می‌شناسند.

اشجاری درباره اینکه محرم تاکنون دو بار از هدایت سپاهان استعفا کرده اما هر دو بار با آن مخالفت شده است. او بر این شرایط غلبه می‌کند یا مجددا سومین استعفا را می‌دهد، گفت: خودم فکر می‌کنم اگر بار دوم با استعفای او موافقت می‌شد، بهتر بود. از آن سمت محرم هم می‌رفت در فضای بهتر  و آرام‌تری کار می‌کرد و برای موفقیت به این تیم بر می‌گشت. اعتقادم این است که محمدرضا ساکت با توجه به بزرگی، محبوبیت و شخصیت بالای محرم دوباره این فرصت را به او داد تا باشگاه جان بگیرد.

این پیشکسوت سپاهان یادآور شد: آرزوی خودم این است که محرم موفق شود. محرم را هم دوست دارم چون بازیکن باکیفیتی بود و اگر قرار است نقدی هم به او انجام شود، نباید به او و شخصیتش بی‌احترامی شود. باید بزرگی و شخصیت محرم برای باشگاه به همین شکل بماند. بعد از هوادار، بازیکنان پیشکسوت صاحبان اصلی تیم هستند و محرم هم به جز یک مقطع کوتاه که به آلمان رفت، تمام فوتبالش را در سپاهان بوده و احترام او واجب است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.