تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۳۳
کد خبر : 9779

اسکوچیچ بهتر از همیشه/ مهره‌های ثابت سرمربی کروات در تیم ملی

اسکوچیچ بهتر از همیشه/ مهره‌های ثابت سرمربی کروات در تیم ملی

به گزارش ایسنا، دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران رکوردهای ویژه‌ای را تاکنون ثبت کرده و در این مدت زمان، برخی از ناکامی‌های چندین ساله تیم ملی مقابل برخی از تیم ها خاتمه یافته است. او این شانس را دارد که رکورد سریعترین صعود به جام جهانی را همراه با تیم ملی

به گزارش ایسنا، دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران رکوردهای ویژه‌ای را تاکنون ثبت کرده و در این مدت زمان، برخی از ناکامی‌های چندین ساله تیم ملی مقابل برخی از تیم ها خاتمه یافته است. او این شانس را دارد که رکورد سریعترین صعود به جام جهانی را همراه با تیم ملی ثبت کند و برخلاف انتقادهایی که می‌شود، بهترین سرمربی تیم ملی بالاتر از کی‌روش و برانکو از این حیث نامیده شود.

سرمربی کروات ایران، قبل از حضور روی نیمکت تیم ملی، در چندین تیم باشگاهی در ایران و خارج از ایران فعالیت کرده اما نقطه عطف مربیگری او را باید هدایت ایران دانست که از حیث شهرت و همینطور امتیازگیری، بیشترین دستاوردها را برای این مربی به دنبال داشته است.

سایت ترانسفرمارکت، اطلاعاتی از کارنامه این مربی کروات ارائه کرده که بررسی این آمار و ارقام، بسیار جالب توجه است.

محبوب‌ترین بازیکنان اسکوچیچ در تیم ملی

در ۱۳ دیداری که تیم ملی زیر نظر اسکوچیچ به میدان رفته، فقط ۳ بازیکن در هر ۱۳ بازی به میدان رفته‌اند. احمد نوراللهی، شجاع خلیل‌زاده و علی‌ قلی‌زاده بازیکنانی هستند که به طور ثابت یا به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده‌اند. حسین کنعانی‌زادگان با ۱۲ بازی، وحید امیری، صادق محرمی و سعید عزت‌اللهی با ۱۱ بازی، سردار آزمون و مهدی طارمی با ۱۰ بازی و علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی و کریم انصاری فرد با ۹ بازی بیشترین حضور را در ترکیب تیم ملی داشته‌اند.

در مجموع ۳۱ بازیکن در ۱۳ بازی زیر نظر اسکوچیچ به میدان رفته‌اند و در این بین ۱۶ بازیکن با وجود حضور در اردوها و تمرین‌های تیم ملی هرگز به میدان نرفته‌اند.

در این بین، سردار آزمون با ۷ گل، مهدی طارمی با ۵ گل و علیرضا جهانبخش با ۴ گل بهترین گلزنان تیم ملی در دوران اسکوچیچ هستند. همچنین طارمی با ۵ پاس گل در صدر بهترین پاسورهای تیم ملی در این دوره قرار دارد.

اسکوچیچ بهتر از همیشه/ مهره‌های ثابت سرمربی کروات در تیم ملی

بیشترین امتیاز در دوران مربیگری

سرمربی کروات تیم ملی در دوران حدودا ۱۵ ساله مربیگری خود، هدایت تیم هایی را در کشورهای کرواسی، اسلوونی، کویت، عربستان و ایران بر عهده داشته که بهترین مقطع از حیث نتیجه‌گیری مربوط به دوره حاضر است.

اسکوچیچ از سال ۲۰۲۰ تاکنون، در ۱۳ بازی ملی موفق به کسب ۱۲ پیروزی شده است که میانگین امتیازی ۲.۸۵ برای او ثبت شده است. دومین رکورد برتر این مربی هم به سال ۲۰۱۸ و حضور در لیگ دسته یک باز می‌گردد که توانسته میانگین ۲.۰۶ امتیاز را ثبت کند.

اسکوچیچ بهتر از همیشه/ مهره‌های ثابت سرمربی کروات در تیم ملی

صدمین پیروزی اسکوچیچ مقابل سوریه

دراگان اسکوچیچ با پیروزی تیم ملی ایران مقابل سوریه به صدمین برد خود در دوران مربیگری دست یافت. او در ۲۳۳ بازی با تیم‌های مختلف مربیگری کرده که حاصل آن ۱۰۰ پیروزی، ۵۵ تساوی و ۷۸ شکست است. میانگین امتیازی او در این مدت زمان ۱.۵۵ امتیازی به ازای هر بازی است.

میانگین مربیگری اسکوچیچ در هر تیم

این سرمربی کروات از بهمن ۹۸ با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته اما اولین دیدار خود را به عنوان سرمربی در مهر ۱۳۹۹ برگزار کرد. با این حال او هم اکنون از میانگین شخصی خود فراتر رفته است. دراگان هیچ گاه در یک تیم بیشتر از دو سال حضور نداشته که این موضوع مربوط به دوره مربیگری او در فولاد خوزستان است.

به طور میانگین، اسکوچیچ در ۱۰ تیمی که مربیگری کرده، میانگین کمتر از یک سال حضور روی نیمکت هر تیم را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.