تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر : 20910

استقبال یونیسف از تمدید آتش بس در یمن

استقبال یونیسف از تمدید آتش بس در یمن

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، فیلیپ دوامیل، نماینده صندوق حمایت از کودکانِ سازمان ملل (یونیسف) در یمن با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که از اعلام موافقت طرف‌های درگیر در یمن با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش بس برای دو ماه دیگر استقبال می‌کند. دوامیل همچنین تصریح کرد، برقراری آتش بس از

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، فیلیپ دوامیل، نماینده صندوق حمایت از کودکانِ سازمان ملل (یونیسف) در یمن با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که از اعلام موافقت طرف‌های درگیر در یمن با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش بس برای دو ماه دیگر استقبال می‌کند.

دوامیل همچنین تصریح کرد، برقراری آتش بس از ابتدای ماه آوریل ۲۰۲۲ منجر به کاهش چشم‌گیر شدت درگیری و تعداد قربانیان شده است اما با این حال، طبق آمار سازمان ملل از زمان اعلام آتش بس، ۱۱۳ کودک کشته و زخمی شده‌اند و احتمال می‌رود که تعداد واقعی بالاتر از این مقدار باشد.

وی در ادامه افزود، برای حمایت و حفاظت از کودکان یمنی باید اقدامات بیشتری اتخاذ کرد و تمامی طرف‌های درگیر باید از غیرنظامیان در هر کجا که هستند حفاظت کنند و از هیچ تلاشی برای مین‌زدایی و خنثی سازی مهمات منفجر نشده دریغ نکنند.

نماینده یونیسف در یمن از تمامی طرف‌های درگیر خواست به بندهای آتش بس کاملا احترام بگذارند و به تلاش‌ها برای دستیابی به صلح پایدار در یمن ادامه دهند.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، طرف‌های درگیر جنگِ یمن با تمدید دو ماهه آتش‌بس موافقت کرده‌اند.

توافق آتش‌بس پیشین، روز سه‌شنبه به پایان رسید و انصارالله و دولت مستعفی یمن در آخرین لحظات آن را تمدید کردند.

سازمان ملل اعلام کرده ادامه آتش‌بس شامل تعهد دو طرف برای مذاکرات فشرده در جهت دستیابی به یک توافق کامل و گسترده در اسرع وقت است.

آتش‌بس در یمن از دوم آوریل به پیشنهاد سازمان ملل آغاز و پس از آن در دوم ژوئن، این آتش‌بس برای دو ماه دیگر تمدید شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.