تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 16050

اثربخشی واکسن در کاهش مرگ‌های کرونایی / اهمیت تهویه مناسب و استفاده از ماسک در مدارس

اثربخشی واکسن در کاهش مرگ‌های کرونایی / اهمیت تهویه مناسب و استفاده از ماسک در مدارس

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: هر چه می گذرد به نظر می رسد در سیر نزولی آمار کرونا قرار داریم. وقتی مراجعین سرپایی کاهش پیدا می کند یعنی در روزهای آینده باید شاهد کاهش سایر آمار باشیم. وی افزود: امسال مخاطرات سفرهای نوروزی به نظر می

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: هر چه می گذرد به نظر می رسد در سیر نزولی آمار کرونا قرار داریم. وقتی مراجعین سرپایی کاهش پیدا می کند یعنی در روزهای آینده باید شاهد کاهش سایر آمار باشیم.

وی افزود: امسال مخاطرات سفرهای نوروزی به نظر می رسد به حداقل خود رسیده و کاهش آمار مرگ و میر نشان دهنده اثربخشی واکسن است و حاکی از این است که دوز سوم اثربخشی خوبی در کاهش آمار مرگ و میر داشته است. استان تهران به نسبت کل کشور در تزریق دوز سوم وضعیت خوبی دارد اما سیر تزریق دوز سوم در تهران کند شده است. البته بخشی از آن به دلیل قرارگیری در ماه مبارک رمضان است ولی نیاز است که برنامه ریزی و فرهنگ سازی برای ترغیب شهروندان جهت تزریق دوز سوم با جدیت دنبال شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص شکل گیری سوش های جدید کروناویروس گفت: در حال حاضر سوش های جدید مورد رصد قرار گرفته اند اما چون تعداد آن ها اندک است فعلا تنها رصد آن ها دنبال می شود لذا نباید زیاد موجب نگرانی در مردم شویم.

وی تأکید کرد: البته کماکان باید کرونا جدی گرفته شود؛ چرا که ممکن است هر لحظه شرایط پایدار فعلی از بین برود. در مورد مدارس نیز درخواست من از روسای آموزش و پرورش استان این است که تهویه مدارس که در کاهش خطر بسیار موثر است و همچنین استفاده از ماسک به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

زالی ادامه داد: نکته دیگری که کمی نگرانی ایجاد کرده این است که ممکن است با گذشت زمان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی شاهد ایجاد افت باشیم. بر همین اساس باید بازدیدهای میدانی در مدارس افزایش پیدا کند. زمانی رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران از سوی اصناف به ۸۰ درصد رسیده بود؛ در حالی که در حال حاضر به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.