تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 10507

ابراز رضایت فدراسیون از عملکرد تیم ملی هندبال زنان

ابراز رضایت فدراسیون از عملکرد تیم ملی هندبال زنان

افسانه دهقانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال ایران در رقابت های قهرمانی جهان اظهار کرد: باید ببینیم کجا هستیم، به کجا می خواهیم برسیم و علت حضور ما در این مسابقات چه بوده است. هندبال دختران ما توانسته از سال ۲۰۰۸ یعنی در کمتر از ۱۳ سال در رده

افسانه دهقانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال ایران در رقابت های قهرمانی جهان اظهار کرد: باید ببینیم کجا هستیم، به کجا می خواهیم برسیم و علت حضور ما در این مسابقات چه بوده است. هندبال دختران ما توانسته از سال ۲۰۰۸ یعنی در کمتر از ۱۳ سال در رده چهارم آسیا قرار بگیرد و جواز حضور در جهانی را بدست آورد. این شروع فصلی نو برای هندبال ایران است. هندبال ما در این راه در ابتدای منحنی قرار دارد و نسبت به ۳۲ تیم حاضر هنوز در ابتدای راه قرار است.

نایب رییس زنان فدراسیون لیگ برتر انگلیس هندبال افزود: با حضور تیم ملی ایران در این مسابقات سطح خود را برآورد و نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کردیم و باید اکنون با برنامه ریزی نقاط ضعف خود را برطرف و تقویت کنیم و نقاط مثبت را حفظ کنیم. از نظر ما برای اولین بار از ایران یک رشته تیمی زنان به مسابقات جهانی راه پیدا کرده است که اتفاق خوبی است جدول لیگ برتر انگلیس ما توانستیم فرهنگ اسلامی را در این مسابقات اشاعه دهیم که یک اتفاق خوب نه تنها برای ورزش بلکه برای جامعه ایران است.

دهقانی در خصوص عملکرد فنی بازیکنان ایران گفت: از نظر فنی واقعا بازیکنان ما از همه لحاظ فیزیکی و استقامت، با بازیکنان سایر تیم ها متفاوت بودند. همچنین سایر تیم ها برخلاف ایران سابقه حضور در چندین دوره  از این مسابقات را داشتند. اگر این تفاوت ها را ببینیم متوجه می شویم که بازیکنان ما واقعا غیرت گذاشتند. حتی مربیان ما نیز این تجربه را نداشتند. با این وجود هم کادر فنی و هم بازیکنان به نقطه عطفی رسیده بودند که با همه تفاوت ها تلاش زیادی کنند و به نتیجه خوبی برسند. البته ما قبل از اعزام تیم به این مسابقات نیز می‌دانستیم کار بسیار سختی در پیش داریم. رقبای با تجربه و قدری در گروه ما بودند و هدف ما نمایش بهترین خودمان بود.

دهقانی گفت: در شرایطی به مسابقات جهانی رفتیم که از میان ۳۲ تیم حاضر تنها ما لگوی اسپانسر را روی پیراهن بازیکنانمان نداشتیم. فدراسیون هندبال تیم ملی زنان را با تمام کمبود بودجه و هزینه‌ها بلافاصله بعد از مسابقات قهرمانی آسیا به اسپانیا اعزام کرد. در این شرایط هم در سطح مدیریتی از سوی مسئولان فدراسیون تلاش، وقت و انرژی صرف شده است و هم در بخش تیم عملکرد خوبی را شاهد بودیم.

نایب رئیس هندبال زنان در ادامه گفت: ما عملکرد تیم را بسیار مثبت می بینیم. هر چند که بازیکنان در این مسابقات از لحاظ کمی نتیجه ای نگرفتند اما قرار هم نبود که تیم ما به سکو برسد. از لحاظ کیفی شاهد هستیم که چه اتفاقات مثبتی برای هندبال رخ داده است. ما نقاط مثبت را مد نظر قرار می دهیم.

وی گفت: اکنون هم در قبال این اتفاقات خوب وظایف و تعهداتی داریم و باید به چشم انداز چهار سال آینده  بپردازیم. باید در دل چشم انداز آتی اهداف کوتاه مدت را تعریف کنیم. اگر بتوانیم امتیاز حضور در بازی های آسیایی را هم بدست آوریم برای آن بازی ها برنامه ریزی کنیم. همچنین برای دوره بعدی قهرمانی آسیا برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم به سکو برسیم و شرایط اخذ مجدد قهرمانی جهان را بدست آوریم. باید فاصله خود را با کشورهای دیگر کم کنیم.

وی گفت: قطعا این اتفاقات در یک شب بدست نخواهد آمد و نیازمند برنامه ریزی است باید گام به گام جلو برویم. اینها مستلزم این است که تمام سازمان های بالا دستی و ارگان ها حمایت کنند. دختران ما نشان دادند به لحاظ فردی مستعد هستند. دروازه بان ما مقابل بزرگترین تیم جهان غیرت و توانمندی خود را نشان داد یا الناز قاسمی به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد این تیم دیگر متعلق به یک فدراسیون نیست بلکه متعلق به کل ایران است و باید همه حمایت کنند.

نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال افزود: ما با چنگ و دندان و بدون هیچ اسپانسری این تیم را به مسابقات اعزام کردیم. ما بیش از بودجه یک سال فدراسیون برای این دو مسابقه آسیا و جهان هزینه کردیم و اگر اسپانسر نباشد نمی توانیم به اهداف خود برسیم. برای اینکه این تیم بتواند انتظاراتی که مردم دارند را برآورده کند همه ارگان‌ها باید دست به دست هم دهند. هندبال نشان داد اگر موقعیت باشد آن را به فرصت تبدیل خواهد کرد. اگر آمایشی به تیم نگاه کنیم از همه نقاط کشور در این تیم بازیکن داریم. ما به این‌ها به عنوان یک عملکرد خوب نگاه می کنیم اما باید برنامه ریزی قوی تر، منسجم‌تر و رو به جلو داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.