تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
کد خبر : 17360

آگاهی و بصیرت جهانی نسبت به آرمان فلسطین افزایش یافته است

آگاهی و بصیرت جهانی نسبت به آرمان فلسطین افزایش یافته است

سیدرضاصدرالحسینی، در ارتباط با فرا رسیدن «یوم النکبه» (سالروز اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل) و همچنین افزایش اعتراضات مردم فلسطین در مسجد الاقصی و به شهادت رسیدن خبرنگار شبکه خبری الجزیره در جریان پوشش این اعتراضات توسط صهیونیست‌ها، گفت: در شرایط کنونی می‌توانیم بگوییم که از حدود یک ربع قرن پیش یعنی 25

سیدرضاصدرالحسینی، در ارتباط با فرا رسیدن «یوم النکبه» (سالروز اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل) و همچنین افزایش اعتراضات مردم فلسطین در مسجد الاقصی و به شهادت رسیدن خبرنگار شبکه خبری الجزیره در جریان پوشش این اعتراضات توسط صهیونیست‌ها، گفت: در شرایط کنونی می‌توانیم بگوییم که از حدود یک ربع قرن پیش یعنی 25 سال گذشته خشونت ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌ها و مسجدالاقصی افزایش جدی پیدا کرده و ما پیش از این، این میزان خشونت را شاهد نبودیم. در مقابل مقاومت مردم فلسطین به ویژه ساکنان قدس شریف نیز به حد اعلای خود رسیده است و به همین جهت روز قدس سال جاری شرایط ویژه‌ای داشت و به صورت مستمر این شرایط ادامه دارد. 

وی تاکید کرد: خون پاک خبرنگار شهید «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره به این حرکت موج جدیدی را افزود و شرایط جدیدی را ایجاد کرد. اسم ایرانی این شهید، ملیت و  قومیت فلسطینی او و دین مسیحی این خبرنگار توانست این واقعیت را به خوبی جلوه دهد که موضوع فلسطین یک موضوع قومیتی، دینی و زبانی نیست بلکه یک موضوع انسانی است. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در حال حاضر شرایط در فلسطین به نحوی شده که از یک طرف رژیم صهیونیستی با تمام توان پلیسی، نظامی و مذهبی خود تلاش دارد که روز «یوم النکبه» را برگزار کند، از طرف دیگر فلسطینی‌ها این روز را «صبح پیروزی» برای مبارزه با این رژیم نامیده‌اند و ما شاهد طلاقی منافع دو جریان حق و باطل در این زمینه هستیم. 

صدرالحسینی با بیان اینکه تحولات جاری در فلسطین نشان می‌دهد که ما در روزهای پر فراز و نشیبی قرار گرفته‌ایم و باید وجدان بشری قضاوت نهایی خود را در مورد این تحولات انجام دهد، خاطرنشان کرد: بعد از شهادت خبرنگار الجزیره تعدادی از نمایندگان مجلسین آمریکا در این ارتباط اظهار نظر کردند و موضوع آپارتاید و سرکوب‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را به صورت علنی مطرح و محکوم کردند و تعدادی از آنها خواستار پاسخ گویی مقامات آمریکا نسبت به کمک‌های بلاعوض و فراوانی شدند که هر ساله از سوی دولت واشنگتن به صهیونیست‌ها ارائه می‌شود. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که آگاهی و بصیرت در سطح جهانی نسبت به آرمان فلسطین در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده و این یکی از نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی است. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.