تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 16469

آمریکا تحریم‌ها علیه “معشوقه” پوتین را لغو کرد

آمریکا تحریم‌ها علیه “معشوقه” پوتین را لغو کرد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، آلینا کابائوا ۳۹ ساله که گفته می‌شود معشوقه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ژیمناست سابق روسی است در پی حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت اما تحریم‌هایی که قرار بود علیه وی وضع

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، آلینا کابائوا ۳۹ ساله که گفته می‌شود معشوقه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ژیمناست سابق روسی است در پی حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت اما تحریم‌هایی که قرار بود علیه وی وضع شود در دقیقه آخر و پس از آن لغو شد که شورای امنیت ملی ایالات متحده در آن مداخله کرد و گفت که احتمال بروز تنش بیشتر در روابط مسکو و واشنگتن در صورت اعمال چنین تحریم‌هایی وجود دارد.

همچنین گفته می‌شود که آلینا کابائوا سه فرزند از پوتین دارد و به یُمن روابطش با رئیس جمهوری روسیه ثروتمند است.

همچنین گمان بر این است که این زن جوان در مخفی کردن “ثروت خارج از روسیه پوتین” دست دارد و مقام‌های دولت واشنگتن به روزنامه وال استریت ژورنال گفته‌اند که این زن همچنان هدف بالقوه تحریم‌هاست.

یکی از مقام‌های آمریکایی گفت: ما برای تعدادی از افرادی که هنوز تحریم نشده‌اند، خودمان را آماده می‌کنیم و همچنین به دنبال وضع تحریم‌هایی برای تاثیر حداکثری بر این افراد هستیم.

این اظهارات در حالی مطرح شده که مسکو همواره داشتن روابط بین این ژیمناست سابق روسی با پوتین را انکار می‌کند و خود این ژیمناست هم چنین روابطی را در کل رد کرده است.

کابائوا روز شنبه در مسکو رویت شد و حمایت خود را از جنگ روسیه علیه اوکراین اعلام کرد.

آمریکا این زن و خانواده‌اش را به این مساله متهم می‌کند که به دلیل ارتباطاتش با پوتین ثروتی به هم زده است.

الکسی ناوالنی، مخالف سرسخت کرملین نیز از قانونگذاران آمریکایی برای وضع تحریم علیه این زن در ششم آوریل ۲۰۲۲ درخواست کرد و گفت که او به پوتین در مخفی کردن پول‌هایش کمک می‌کند.

مقام‌های اوکراینی نیز از کشورهای غربی خواسته‌اند تا این زن را تحریم کنند و از سوئیس نیز خواستند تا مانع ورود او به این کشور شوند چون کابائوا هر از گاهی به این کشور می‌رود اما دولت سوئیس اطلاع داشتن از حضور او را در این کشور رد کرده است.

مقام‌های آمریکایی، سوئیسی و اتحادیه اروپا گفته بودند که کابائوا در سال ۲۰۱۵ اولین فرزندش از پوتین را به دنیا آورده اما یکی از سخنگوهای رئیس جمهوری روسیه این مساله را رد کرد.

به گفته واشنگتن، این زن جوان در سال ۲۰۱۹ هم دوقلو به دنیا آورده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.