تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۴۱
کد خبر : 9327

آمار دیابت خوزستان بیش از استاندارد است/درمان بیماران تجاری نباشد

آمار دیابت خوزستان بیش از استاندارد است/درمان بیماران تجاری نباشد

به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم حسینی شامگاه جمعه در همایش هفته ملی دیابت اظهار کرد: برداشت من از بیماری دیابت به عنوان یک جامع نقیضه‌ای است؛ این بیماری از طرفی مهربان و قابل کنار آمدن و از طرفی دیگر بی رحم و نامردی است. وی افزود: با وجود تکنولوژی پیشرفته و وضعیت خوب درمانی

به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم حسینی شامگاه جمعه در همایش هفته ملی دیابت اظهار کرد: برداشت من از بیماری دیابت به عنوان یک جامع نقیضه‌ای است؛ این بیماری از طرفی مهربان و قابل کنار آمدن و از طرفی دیگر بی رحم و نامردی است.

وی افزود: با وجود تکنولوژی پیشرفته و وضعیت خوب درمانی ولی غفلت از آن آسیب‌های بسیاری را به جامعه وارد کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید آموزش اطرافیان بیمار در اولویت قرار بگیرد چون باید هماهنگ و همراهی داشته باشد؛ همسران برای مردان می‌توانند نقش بسیار مؤثری را داشته باشند.

حسینی ادامه داد: اگر کوچک‌ترین کاری از دست من بر بیاید، دریغ نمی‌کنم؛ انجمن در بُعد آموزش و تخت پوشش قرار دادن بیماران، توجیه آنها و خانواده‌هایشان خوب عمل می‌کند.

وی بیان کرد: در بحث درمان به یک مرکز جامع نیاز داریم که ارتباط نزدیکی با انجمن دیابت خوزستان داشته باشد تا به درمان این بیماری نگاه تجاری نداشته باشند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: درمان واقعی این نیست که فقط به طب سنتی اکتفا کرد هرچند طب سنتی تأثیر بسیاری بر روند درمان بیماری دارد ولی نباید از علم پزشکی و تکنولوژی روز دنیا بی بهره ماند.

حسینی یادآور شد: طب سنتی و داروهای گیاهی مؤثر هستند ولی بستگی به نوع بیماری باید نسخه پزشکی خاص هر بیمار را نیز بپیچانیم.

وی انتقاد کرد: میانگین ابتلای مردم خوزستان به بیماری دیابت ۱۴ درصد و از استاندارد کشوری و جهانی هم بالاتر است که نباید از این آمار به سادگی گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش در تالار گیت بوستان آب و برق برگزار شد.

اجرای موسیقی، مسابقات خانواده، ارائه بروشورهای آموزشی و مشاوره برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری دیابت و همچنین انجام تست قند از جمله برنامه‌های جانبی این همایش بود.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.