تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
کد خبر : 4242

آزادپور: بی‌مهری دیدم، عطای ووشو را به لقایش بخشیدم

آزادپور: بی‌مهری دیدم، عطای ووشو را به لقایش بخشیدم

خدیجه آزادپور در گفت و گو با ایسنا، درباره تصمیمش برای جدا شدن از ووشو و پیوستنش به رشته رزمی موی‌تای، توضیح داد: موقعیت ارزنده موی تای در مجامع بین المللی ورزشی از جمله کمیته بین‌المللی المپیک و مهم‌تر از آن، مدیریت صحیح و دلسوزانه این رشته در کشور باعث شد تا تصمیم  به پذیرش

خدیجه آزادپور در گفت و گو با ایسنا، درباره تصمیمش برای جدا شدن از ووشو و پیوستنش به رشته رزمی موی‌تای، توضیح داد: موقعیت ارزنده موی تای در مجامع بین المللی ورزشی از جمله کمیته بین‌المللی المپیک و مهم‌تر از آن، مدیریت صحیح و دلسوزانه این رشته در کشور باعث شد تا تصمیم  به پذیرش قوانین انجمن موی تای و  پیوستن به خانواده بزرگ این رشته را بگیرم.

او با با بیان اینکه از این پس در رشته موی تای فعالیت رسمی خود را آغاز می کند، اظهار کرد: خوشحالم بعد از سالها سرانجام به خانه خود بازگشتم. من در گذشته سابقه فعالیت در موی تای و کیک‌بوکس را داشته‌ام و با این ورزش غریبه نیستم. مدرک مربیگری درجه سه موی تای خود را سال ۸۹ گرفتم و در کیک بوکسینگ نیز دان ۵ دارم. زمانی در کیک بوکسینگ فنی‌ترین بازیکن ایران بودم و حتی در تیم ملی کیک بوکسینگ واکو عضویت داشتم. علاوه بر آن، تکواندو، کاراته و کونگ فو هم کار کرده‌ام. 

وی درباره دلایل کناره گیری‌اش از ووشو گفت: در این رشته سقف آرزوهایم لبریز شده بود چرا که تمام افتخارات یک بانوی ورزشکار که آرزویش را داشت، نصیبم شد. در حقیقت با مدال‌هایی که در این رشته بدست آوردم باعث شدم تا نگاه‌ها به ورزش بانوان تغییر کند و راه را برای آیندگان هموار سازم، اما متاسفانه در ووشو مورد بی مهری قرار گرفتم و هیچ گاه به حق واقعی خود دست نیافتم. به همین خاطر بود تصمیم گرفتم عطای فعالیت در ووشو را به لقایش ببخشم. 

نخستین بانوی طلایی ورزش ایران در بازی‌های آسیایی تاکید کرد: خوشحالم از اینکه مسئولان انجمن موی تای به من اعتماد کردند و مورد حمایت خود قرار دادند. ان‌شاءالله بتوانم در کنار خانواده بزرگ موی تای، سهمی هر چند ناچیز در مسیر توسعه و پیشرفت این ورزش مدال آور داشته باشم. 

آزادپور در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم استحقاق موی تای ایران، جایگاهی فراتر از آنچه امروز شاهدش هستیم است و امیدوارم با تلاش‌های بی وقفه مدیریت انجمن، به زودی شاهد تشکیل فدراسیون مستقل موی تای باشیم تا قهرمانان کشورمان با دلگرمی و انگیزه مضاعف در پی افتخارآفرینی در میادین مهم جهانی و بین‌المللی باشند. من به آینده خوشبینم و افق روشنی را برای موی تای ایران و ورزشکارانش متصور هستم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.